21 Temmuz 2013 Pazar

Orhan Gencebay'a tepki veren BEBEĞİM BENİM :)


Okuduğum kitaplarda hamile kişinin günde en az 1 saat, karnındaki bebeğine klasik müzik dinletmesi gerektiği yazıyordu. Doktorum da aynı şeyi söyleyince bende başladım bebeğime klasik müzik dinletmeye. Zaten kitap okurken ya da dinlenirken mutlaka klasik müzik dinlemeyi tercih ediyordum. Bebeğime yararı, zekayı geliştirmesiymiş. Ayrıca bunu ceviz, badem, kaju, fındık ve kurum üzüm ile desteklemek gerekiyormuş. Bende aynen uygulamaya koyuldum. Önemli olan bebeğimin zekası.  Klasik müziği dinlerken Yağız o kadar güzel hareketleniyordu ki karnımda, çok hoşuma gidiyordu. 
Bir gece Orhan Gencebay'ın son çıkarttığı albümü dinleyesim geldi. Hani şu 33 sanatçı 33 eser albümü var ya, o albüm. Neyse bilgisayardan açtım 5-10 saniye geçmedi ki bizimki içerde deliriyor. Bende o anda evde biraz iş yapıyordum Yılmaz'dan gizli. (Hamileyken ev işi yapmama kızıyor, aslında bana ve oğluna bir şey olacak diye korkuyor canım benim :)) Kendi kendime dedim ki " Babasından gizli iş yapıyorum ya Yağız bile kızıyor" Anlam veremedim. Şarkı bitti, Yağız'ın hareketleri durdu. Diğer şarkı başladı Yağız yine hareketlendi. Dikkatimi çekti, müziği kapatıyorum Yağız duruyor, açıyorum oynamaya başlıyor Trakya bebesi :) Ardından hemen klasik müzik açtım hareketler yavaş, narin, beyefendi edasında :) Orhan Gencebay açıyorum çıldırıyor, karnımı delecek neredeyse.

Tamam anladık Trakya bebesi sonuçta, kapının gıcırdamasına oynayacak annesi ve babası gibi.(Trakya tabiridir kapı gıcırdaması) Ama Orhan Gencebay ne alaka be minik kurbağam.
O günden beri o albümü dinlemiyorum, canımı yakıyor :)
Gerçi Yağız'ım tepki vereceği yani dinleyeceği sanatçıları şimdiden seçti ve aşırı tepki veriyor. Mesela, Zülfü Livaneli, Leman Sam, Ajda Pekkan, Aşık Veysel, Candan Erçetin, Barış Manço, Fatih Erkoç, Işın Karaca, Kazım Koyuncu, Edip Akbayram, Nilüfer, Münir Nurettin Selçuk,... 
Hele ki Leman Sam, Livaneli şarkılarından "Özgürlük" şarkısına başlayınca işte benim bittiğim an diyorum. Şarkıyı da kapatmıyorum çünkü çok seviyorum. Ben dışarıdan oğlum içeriden bağırarak söylüyoruz "Özgürlük" şarkısını. 
Oğlum da artık özgürlüğüne kavuşmak istiyor sanırım, o yüzden bu şarkıyı çok seviyor :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder